Reklam/PR

Jag är så himla trött! Har varit full rulle hela dagen idag. I skolan kom det en man som jobbade med reklam, PR/mediebyråer som hade en väldigt intressant föreläsning. Han hade jobbat på TV3 och Gilette och hade många bra historier om det. Mycket handfärdiga tips om hur man lyckas få ut sitt företagsnamn innan man har en budget för traditionell reklam.

  • Få en journalist att skriva om din nya produkt, försök få till mer personliga relationer med journalisterna istället för att skriva press releaser, såvida du inte vet säkert att din press release helt klart kommer stå ut i mängden.
  • Ett journalistiskt reportage påverkar sex gånger mer än en annons i en tidsskrift.
  • Använd ditt nätverk innan du anlitar reklambyråer, kanske känner du folk som kan göra saker och ting mycket billigare.
  • Få någon att förespråka din produkt, till exempel en modell som kan använda dina kläder etc. Kanske finns det någon bloggare som skriver just i den nisch som du har valt?
  • Använd internet på rätt sätt! En annons på en hemsida är ofta ett dåligt köp till att börja med.
  • Och när det är dags för att använda traditionella medier, (TV, radio, tidningar osv) förhandla ordentligt! Kolla om du kan göra pay-per-order eller mer specifika avtal med medierna.
Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: