Vilodag och hjärnskakning

Ligger nu i sängen och är dötrött. Har knappt sovit något alls på 36 timmar så börjar känna av hur kroppen inte riktigt har lust att vara vaken längre.

 

Fick spendera morgonen på Södersjukhuset då jag ramlade i en trappa och slog i huvudet. Fick ett sånt där snyggt blått band att ha runt armen och sedan gjorde de en hjärnröntgen. Inga inre blödningar men en rejäl hjärnskakning. Så nu är jag under observation av min bror som ringer titt som tätt för att kolla att jag mår bra. Det värsta med hjärnskakningen är nog illamåendet dock. Lyckades också slå i käken som jag redan har problem med, så nu är det helt omöjligt för mig att få in mat och tugga, det får bli soppa med sugrör för mig de närmsta dagarna.

 

Nu såhär på kvällskvisten så dyker det upp en massa blåmärken, tur att de kommer nu och inte när jag var på sjukhuset för ”en kvinna som ramlat i en trappa” måste vara sjukhusens värsta klyscha. Vet inte hur många gånger de frågade mig om jag inte blivit slagen och misshandlad. Men jag förklarade snällt att det inte var någon som puttade mig ned för trappan och att jag faktiskt hade ramlat ned för en trappa, vilket de antagligen förstod då jag låg där när ambulansen kom.Det läskiga med hela grejen var att jag antagligen låg avsvimmad i några minuter, då jag inte kunde minnas hur många trappor jag föll, vilken våning jag var på eller vilket sjukhus jag var på. Det förklarar också varför det tog några minuter innan jag ringde 112, och när man har varit avsvimmad så gör de nästan alltid en hjärnröntgen, det här var min andra på ett år…

 

Här är mitt onda smalben som jag på något sätt lyckades slå i rätt hårt i trappan och mitt fina blåa band.


Taggad , , , ,

Kommentera

