SEO och den motvillige monarken

Tycker det är lite kul att jag är på sida två när man googlar ”motvillige monarken”. Innebär det att min blogg är bra sökmotoroptimerad? Använder jag bra länkar, taggar, content och så vidare?

 

Självklart är det kul att skriva om vår kära lilla kung. Hade en vårdtagare när jag jobbade inom hemvården, hon är numera avliden, som hade arbetat på SSHL under tiden som Kungen gick där. Hon var inte förtjust i honom, men å andra sidan så träffade hon honom som en snorunge som festade loss i Sigtuna och hade sig. Men vem gör inte det som ung?

 

Som jag skrev tidigare så tror jag bara den här boken är skit. Det är ett försök att skriva journalistik likt Hänt Nu. Har svårt att tänka mig att Kungens uppdrag blir lidande för att han leker runt i sänghalmen. För det är ju så de skriver, att de hittat saker som ska äventyra hur bra han sköter sitt jobb. Och han lever ju på våra skattepengar! Ja, vilken kommunanställd gör inte det?

 

Nej, jag vet en söderkis som kommer sitta i Villan och läsa Hänt Nu, Svensk Damtidning och Se och Hör och gotta sig ordentligt i boken efteråt. Få killar läser så mycket blaskor som han, men det är klart, vad förväntade jag mig? Bazinga!

Taggad , , , , , ,

Kommentera

