Nytt jobb ?!

Hallå i stressen! Hade idag en arbetsintervju på Academic Works kontor. Intervjun gällde ett extrajobb som marknadsassistent för ett resebolag, och jag är i stort behov av en deltidstjänst då jag behöver en fast anställning. Det här med att leta lägenhet var ju allt annat än lätt! Blev erbjuden visning för en stor 1a i Märsta, men 6500 kr kändes lite väl saftigt för en lägenhet med bara ett rum. Håller utkik efter någon lägenhet som inte är byggd 2010.

 

Arbetsintervjun gick bra i alla fall, jag ska nu bli presenterad för kunden så får de säga sitt om huruvida jag duger eller inte. Dags att hålla tummarna. Men det verkar finnas en hel del roliga jobb som man kan söka genom Academic Work så jag lär väl i alla fall inte bli utan.

 

Nu sitter jag på Södertörns högskola och ska ha en föreläsning om Photoshop, det känns lite onödigt med tanke på att jag arbetat med Photoshop sen jag var cirkus 17 år, och föreläsningen verkar ganska grundläggande. Men det är ju alltid bra att repetera. Om inte annat är det rätt skönt att sitta tre timmar och bara tänka på skolan och få möjligheten att ignorera alla andra tankar som gnager i en. Saker som ska postas, telefonsamtal som ska ringas, blanketter som ska fyllas i. Det är ett enda stort virrvarr.

 

 

Min räddare i nöden i år!

Taggad ,

Kommentera

