Vaskade jag med flit?

Fyllde upp en kaffe på Pressbyrån och såg fram emot den. Skulle betala och upptäcker att jag glömt kortet hemma. Pinsamt! Vad gör man då? Jo man ber om ursäkt och hävar över kaffet till dem, de häller ut det och man går skamset därifrån. Värre blir det när man efteråt upptäcker att man hade med sig sitt andra kort och går in för att köpa en ny kaffe. Blicken var ganska dödande. Så jag vaskade en kaffe idag. Skrattade lite för mig själv när jag tänkte på barnen i Afrika.

 

Kunde till och med föra över mer pengar till mitt medhavda kort från det andra, eftersom jag hade både dator och bankdosan med mig. Så nu har jag en kaffe, en ligger i vasken och Pressbyrån vill ge mig en snyting. Men vad gör det? Allt för mitt kaffe.

Kommentera

