Att studera, eller att inte studera?

Det är svårt det här, med framtiden. Ibland vill jag plugga igen, ännu mer nu när jag varit i Uppsala på nation och dessutom pluggar en kurs på Södertörn och inser hur kul det är att plugga. Jag kan fortfarande läsa en kandidatexamen, men frågan om det är rätt eller fel? Kan jag samtidigt jobba med företaget så att jag slipper ta alltför mycket studielån? Orkar jag det? Eller är det viljan som är så stark att jag inte inser mina begränsningar?

 

Vad som är säkert är att jag i så fall vill plugga i Stockholm eller Uppsala. Någon som har några tips? Funderar på att besöka en studievägledare.

Kommentera

