Tentaplugg

Sitter och präntar in Webbpublicering i hjärnan just nu. Tentan är imorgon och det gäller att hålla reda på alla termer och koder, attribut och värden. Det känns nästan omöjligt att komma ihåg allting, man är ju så van vid att kunna kolla upp lite enkelt när man sitter och jobbar med det.

 

Var på Uppsala Universitet idag också för att snacka med en studievägledare. Nu ska jag sätta mig här i månaden och välja kurser och bygga ihop min egen kandidatexamen, så att jag får plugga det jag vill. Så nu blir man student, i alla fall i 2,5 år till!

2 thoughts on “Tentaplugg

  1. jonie skriver:

    Ah, låter ju jättebra det! Rekommenderar verkligen Uppsala. Har ju visserligen ingen erfarenhet av andra studentstäder och universitet, men Lund och Uppsala är ju givna kort.

    Några tips jag tänkte på om du funderar på Uppsala och vill bo där. Ställ dig i bostadskö redan nu hos: http://www.studentstaden.se och http://www.heimstaden.se. Det kostar ingenting och att samla köpoäng tidigt är ju bara positivt.

    Dessutom, om/när du börjar och går med i en nation, gå direkt med i nationens bostadskö. De flesta nationer har bostäder och jag har själv varit seg med att ställa mig i bostadskö i min nation, vilket slår tillbaka nu.

    🙂

  2. jonie skriver:

    Ja men visst, hör av dig nån dag när du är i Uppsala!

Kommentera

