Day 01 – Introduce yourself

Nu kör jag också den här 30dagarslistan. Så vem är jag? Vem är Sophia Lyon?

 

Jag heter Sophia Lyon  och titulerar mig som projektledare och copywriter. Är född i lilla staden Sigtuna för 22 år sedan och bor kvar där än. Där blev det mycket brännboll, fotboll, orientering och inlines. När jag sedan började på gymnasiet rörde jag mig bort från Sigtuna och började plugga på Rudbeck i Sollentuna. Efter ett halvår på samhällsprogrammet så insåg jag att medieprogrammet var min grej.

 

Det var också där som reklamvärlden introducerades och sken upp i min vardag. Jag bestämde mig för att jag skulle bli ”nånting inom reklam.” Sagt och gjort åkte jag iväg till Norge och jobbade som försäljare, när jag var trött på att lura människor så flyttade jag till Washington D.C. för att studera marknadsföring. Efter ett åt landade jag i Sigtuna igen och började studera Entreprenörskap. Där bildades mitt skötebarn Rare Creative som jag sedan ett år, igår 17/3, har lagt all min kärlek i. Utöver att arbeta och studera så tränar jag gärna eller spelar golf. Andra saker som fångar mitt intresse är resor.

 

Ser mig själv som en glad och optimistisk person som aldrig orkar planera längre än veckan. Har alltid haft svårt för de här ”jag om tio år”-breven som alla vill att man ska skriva till sig själv då jag gång på gång överraskar mig själv med nya äventyr och idéer. Så vem vet var jag håller hur om några år, jag har då ingen aning.

Kommentera

