Stress och event

Sitter på Wärdshuset på Långholmen och väntar in Skugge & Co. Ikväll är det bokevent med Alfabeta på Bellmanmuséet. Är lite stressad över veckan som kommer och hur jag ska få ihop allt så att jag hinner med allting till skolan samtidigt som jag ska jobba. Så försöker varva ner nu lite de sista minuterna innan alla kommer och det är dags att jobba igen. Det är stunder som dessa som det var grymt att vara rökare, när man kunde ta en femminuterspaus med en cigg och bara varva ner. Det är inte alls samma sak att ställa sig i fem minuter utan en cigg. För nu kan man ju inte fokusera på själva ciggen (för att få en paus i alla tankar som far omkring i hjärnan). Men jag håller i mig! Ingen rökning!

Kommentera

